Om klubben - Sandnes Brukshund Klubb

Gå til innhold

Sandnes Brukshund Klubb ble stiftet våren 2011.

Sandnes Brukshund Klubb er tilsluttet Norsk kennel klubb (NKK).

Klubbens formål er blant annet å arbeide for riktig behandling av hunder og for at aktiviteter med hund drives i verdige former, samt å legge muligheter og forhold til rette for medlemmene for aktiviteter med hund. For tiden tilbyr klubben aktiviteter som agility, lydighet, rallylydighet og utstillingstrening.

Det avholdes månedlige klubbmesterskap i rallylydighet. Dette gir klubbens medlemmer en fin mulighet til å få konkurranseerfaring.
Det er lagt opp til faste treninger, hvor man kan få hjelp/instruksjon på alle nivåer, samt at det blir arrangert valpekurs, lydighet, agility og rallylydighet kurs.

Vi har pr. i dag ca. 230 betalende medlemmer.

Det er trening for agility mandager og onsdager fra kl. 18.00. Info og påmelding på facebook siden til agilitygruppen.

Vi har nybegynner treninger lydighet/rallylydighet med instruktør på tirsdager fra kl. 18.00 til kl. 18.45. Trening for de som har gått valpekurs hos oss tidligere eller har trent med oss før.
NB! har du gått valpekurs/kurs i andre klubber, må en være med på en gjennomgang innføring.
Videre har vi videregående trening lydighet/rallylydighet med instruktør på tirsdager fra kl. 18.45 til kl. 19.30.

Når det er utstilling i området kjører vi utstillingstrening 2 ganger før konkurransen.

Og vi trener rallylydighet banetrening på torsdager fra kl. 18.00. Det vil etter behov satt opp 1 nybegynnerbane og 1 videregående bane.
Nybegynner klasse 1 bane for de som har gått på innføring i rallylydighet kurs eller startet i klasse 1.
Videregående bane med blanding av klasse 1, 2, 3 skilt for de som har startet/opprykk klasse 2.

Vi trener på Sviland ved idrettsplassen på Sviland.
Adressen er: Espelandsveien 382 på Sviland

Kjørebeskrivelse:
 Følg E39 sørover forbi Bogafjell. Ta av til venstre etter Bråsteinsvannet og kjør forbi arboretet og til idrettsområdet (ligger på venstre side), som vel er mest kjent for det store BMX-anlegget.
Link til kart: Trykk her
Tilbake til innholdet